Logo Wagenborg

Wagenborg stuurt adviesaanvraag aan decentrale overheden en consumentenplatform over aanpassing dienstregeling

7 juni 2023

Wagenborg Passagiersdiensten (WPD) heeft op 7 juni 2023 een adviesaanvraag verstuurd aan de decentrale overheden en het consumentenplatform Waddenveren Oost in het kader van de voorgenomen structurele aanpassing van de dienstregeling naar/van Ameland en Schiermonnikoog.


Met de adviesaanvraag deelt WPD met de decentrale overheden en het consumentenplatform de nieuwste inzichten en actuele situatie en toont hiermee het onverantwoorde veiligheidsrisico van de huidige veerverbinding voor bemanning en reizigers aan. WPD acht deze situatie onacceptabel en stelt veiligheid van de levensader voorop, net zoals het Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat. Daarom had WPD op 26 mei de staatssecretaris per brief al verzocht in te stemmen met een aanpassing van de dienstregeling en handhaving op enkelvoudig gebruik van de vaargeul.

Vanwege het maatschappelijke belang om de eilanden goed bereikbaar te houden, is een betrouwbare, veilige levensader essentieel. Door het spoedeisende karakter van het instemmingsverzoek en de instemmingstermijn van 4 weken was het niet eerder mogelijk advies in te winnen bij de decentrale overheden en het consumentenplatform. Desalniettemin vindt WPD het belangrijk om in gesprek te zijn en de visie te horen op de voorgenomen maatregelen.

- Adviesaanvraag Voorgenomen Wijziging Dienstregeling Decentrale Overheden Overleg Waddenveren Oost

Lees hier het persbericht van 1 juni 2023 - Wagenborg Passagiersdiensten verzoekt ministerie in te stemmen met wijziging dienstregeling vanwege onvoldoende veilig begaanbare vaargeul

____________

De aangepaste dienstregeling betreft een voorgenomen maatregel. Het is nu wachten op reactie van (onder andere) het Ministerie van I&W, eerder kunnen wij u helaas niet informeren over de mogelijke veranderingen van onze dienstregelingen. Wij varen zolang nog conform dienstregeling. Zodra er meer bekend is zullen wij de gereserveerde passagiers van uitgevallen afvaarten rechtstreeks (én via website) zo goed mogelijk informeren.