Logo Wagenborg

TICKETS & RESERVERINGEN

Vragen en antwoorden

Header background mask

Reserveren

Als u vooraf uw tickets boekt, bent u verzekerd van een plaats aan boord op de door u gewenste afvaart. Wanneer u online reserveert vermijdt u een wachtrij bij de ticketautomaat.

Door vooraf uw ticket(s) te boeken, bent u verzekerd van een plaats aan boord op de door u gewenste afvaart. Wel zo duidelijk, u komt niet voor verrassingen te staan en weet precies waar u aan toe bent. Wij adviseren u een half uur voor vertrek bij de terminal aanwezig te zijn. U dient uiterlijk vijf minuten voor vertrek aan boord te zijn.

U weet direct of er nog een plaats vrij is aan boord op de door u gewenste afvaart. Hoe sneller u dat weet, hoe beter. U kunt 24/7 online reserveren, waar u ook bent en u bent niet afhankelijk van onze openingstijden.

Dat kan alleen als er op het moment dat u in de terminal komt nog plaats aan boord is, u dient dan alsnog online of via de ticketautomaat een retour aan te schaffen. Wij adviseren u echter tijdig online te reserveren, zodat u zeker bent van een plaats aan boord.

Ja, de reserveringsmodule geeft u een indicatie van de bezettingsgraad op de door u geselecteerde afvaart. In de vorm van “voldoende plek”, “bijna vol” tot “volgeboekt”. Wij adviseren u echter tijdig online te reserveren, zodat u zeker bent van een plaats aan boord.

Ja, door online te reserveren bent u zowel op de heen- als terugreis verzekerd van een plaats aan boord op de door u gewenste afvaart.

Ja, met de komst van online reserveren moet u zowel op de heen- als terugreis inchecken via de toegangspoortjes, dus vanaf 1 januari 2024 ook op Ameland en Schiermonnikoog.

Het afvaartenoverzicht op onze website toont al onze afvaarten in één overzicht.

Ja, met de komst van online reserveren moet u ook vooraf een ticket boeken en dus een reservering maken voor de fiets, brommer, scooter of motor. Zo bent u verzekerd van een plaats aan boord op de door u gewenste afvaart. Wel zo duidelijk, u komt niet voor verrassingen te staan en weet precies waar u aan toe bent.

Tickets, wijzigen en annuleren

U kunt uw tickets boeken via de website of de ticketzuilen in de terminals.

Het wijzigen of annuleren van uw reservering kan online of via onze klantenservice.

  • Tickets voor de veer- en sneldienst kunt u tot 1 uur voor vertrek annuleren.
  • Voor wijzigingen en online annuleren brengen wij geen kosten in rekening.

Nee, dit is niet mogelijk. 

Mocht er plaats aan boord zijn, dan kunt u zelf in de terminal op het laatst nog een ticket kopen (online of bij de ticketautomaat). Wij adviseren u echter tijdig online te reserveren, zodat u zeker bent van een plaats aan boord.

Ja, zij reserveren ook online en kunnen vanaf 15 personen gebruik maken van de groepsreductie. Voorwaarde voor groepsreductie is dat de groep zowel op de heen- als de terugreis gezamenlijk reist. 

Nee, dat is niet mogelijk. Heeft u bijvoorbeeld voor vijf personen geboekt en willen twee personen met een latere afvaart vertrekken? U wijzigt dan de boeking van vijf naar drie personen en maakt voor twee personen een nieuwe boeking aan op de latere afvaart.

Ja, indien u met een hond reist, geeft u dit aan in het bestelproces. Bent u Wagenborg pashouder? Koop dan aan de kassa een kaartje voor uw hond bij Havenkantoor Holwert of Havenkantoor Lauwersoog.

Heeft u uw bestelling met creditcard betaald? Een geslaagde creditcardtransactie wordt direct op uw kaart belast.

Uitval en wijzigingen in de dienstregeling

Mocht de afvaart waarvoor u hebt geboekt uitvallen door weersomstandigheden of andere calamiteiten, dan ontvangt u van ons een sms en e-mail met informatie over uw geannuleerde afvaart. Het is dus belangrijk dat u een correct telefoonnummer en e-maildres vermeld bij uw bestelling.