Pagina wordt geladen

De overtocht

Vragen en antwoorden

Header background mask

Waar vind ik actuele informatie en meldingen over afvaarten?

  • Op onze website ziet u actuele meldingen in de balk bovenin het beelddscherm. Via meldingen informeren wij u over bijzonderheden zoals uitval van afvaarten of vertragingen. Dezelfde informatie kunt u in de terminals en op de schepen lezen op Wagenborg TV.
  • In de terminals ziet u beeldschermen die de eerstvolgende afvaarten vanaf die locatie tonen. Als uw afvaart vertraagd is, dan ziet u dat direct op deze schermen.
  • Volg @wpd_schier op Twitter voor de actuele aankomsttijden van de veerboten. Hier melden wij ook eventuele bijzonderheden en vertragingen.

Is er een bagageservice en hoeveel handbagage mag ik meenemen?

U mag maximaal 30 kilo handbagage meenemen. Dit is zoveel als u in één keer door de toegangspoortjes kunt dragen. Met handbagage bedoelen wij:

  • Koffers
  • Tassen
  • Plunjezakken
  • Rugzakken 

Bagage zoals kisten, gereedschappen, surfplanken en dergelijke zijn geen handbagage. Voor meer dan 30 kilo of andere goederen adviseren wij u een transportbedrijf in te schakelen. U kunt contact opnemen met Ridder & de Vries Transporten of met Visser Transport B.V.

Bagageservice

Na het inchecken kunt u uw handbagage in één van de bagagewagens leggen. Na aankomst staan de wagens bij de uitgang van het terrein. Deze service is gratis. Let erop dat de bagageruimte beperkt is en dat u geen ruimte kunt reserveren.

Gevonden en verloren voorwerpen

Bent u iets kwijt of hebt u iets gevonden? Wij bewaren alle aan boord, op onze terreinen en in onze gebouwen gevonden voorwerpen. Neem contact met ons op via 0900-9238 of stuur een email naar verlorenofgevonden@wpd.nl. Vermeld in uw email de volgende gegevens:

  • Uw naam, adres en telefoonnummer.
  • Het schip en de locatie waar u het voorwerp hebt gevonden of verloren.
  • Datum en tijd van de afvaart.
  • Omschrijving van het voorwerp.

Registreer verloren of gevonden voorwerpen ook op de landelijke website www.verlorenofgevonden.nl.

Kan ik iets te eten of drinken kopen aan boord?

Zelfbedieningsbuffet

Op de veerboten kunt u voor ontbijt, lunch en diverse andere snacks terecht bij het zelfbedieningsbuffet.  De verzorging is in handen van Rebos (Schiermonnikoog) en Rebam (Ameland). Reist u met een groep of heeft u speciale dieetwensen? Neem dan contact op met Rebos of Rebam.

Waddenespresso

Aan boord van onze veerboten en de sneldienst naar Ameland, staat een koffieautomaat. Hier serveren wij koffie van Waddenespresso.

 

 

 

Mag ik aan boord roken?

Nee dat mag niet. Op onze schepen en in onze gebouwen geldt een algemeen rookverbod. 

Is er wifi aan boord?

Zowel in onze terminals als aan boord van onze schepen kunt u gratis gebruik maken van ons publieke netwerk.

 

 

Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar u blijft anoniem. Als u verder surft accepteert u onze cookies. Meer over cookies op onze website leest u hier.