Logo Wagenborg

PERSBERICHT: Open Deuren Dag Lauwersoog, zaterdag 29 oktober 2022

13 oktober 2022

Neem een kijkje achter de schermen bij Wagenborg Passagiersdiensten

Hoe ziet de werkplek van de kapitein eruit? Of hebt u altijd al eens een kijkje willen nemen in de machinekamer van een veerboot. Op zaterdag 29 oktober a.s. stelt Wagenborg Passagiersdiensten haar vloot en kantoren open voor publiek. Een uniek kijkje achter de schermen bij een veerdienst, die al ruim honderd jaar ieder seizoen honderdduizenden bezoekers van en naar de Waddeneilanden Ameland en Schiermonnikoog vervoert.

De Open Deuren Dag is op zaterdag 29 oktober a.s. van 10.00 tot 16.00 uur in Lauwersoog.

Tijdens de Open Deuren Dag kunnen bezoekers het schip de Rottum van binnen en buiten bekijken, een bezoek brengen aan de kapitein op de brug en de motoren in de machinekamer bekijken. Op het autodek kunt u kennismaken met een aantal van onze relaties, want alleen samen onderhouden we de verbinding naar de eilanden.

Ook bieden we bezoekers de mogelijkheid een vaartochtje te maken met de sneldienst en kan er een reis naar één van de eilanden worden gewonnen ter waarde van €500,-. Uiteraard laten wij kinderen niet met lege handen naar huis gaan.

Iedereen is van harte welkom! Aanmelden is niet nodig en de toegang is gratis.