Pagina wordt geladen

Breng je een bezoek aan de Wadden? Houd je aan de maatregelen

25 maart 2021

Update 25 maart 2021 – Ben je van plan om één van onze Waddeneilanden te bezoeken? Je bent van harte welkom. Met het voorjaar en feestdagen in aantocht, kan het druk worden op de overtochten naar de eilanden. Houd je alsjeblieft aan de coronamaatregelen in de terminals en op de boot.

  • Vermijd drukte. Reis je liever op een rustiger moment? Kies dan voor een afvaart ’s avonds (naar het eiland) of ‘s ochtends vroeg (vanaf het eiland)
  • Reis of arriveer je na het ingaan van de avondklok? Vergeet dan niet de juiste documenten mee te nemen i.v.m. mogelijke controle
  • Was voor en na de reis je handen
  • Houd (waar mogelijk) 1,5 meter afstand. Helaas is het in het OV niet altijd haalbaar om 1,5 meter afstand te houden
  • Draag een mondkapje. Dit geldt voor alle reizigers van 13 jaar en ouder
  • Volg de looproutes
  • Betaal contactloos
  • Maximaal 2 mensen in de lift (indien aanwezig)
  • Eet voor of na de reis. Restaurants op de veerboten en terminal zijn gesloten
  • Blijf tijdens de overtocht zoveel mogelijk op je plaats zitten
  • Om sociaal contact te beperken, verzoeken wij alle inzittenden van voertuigen tijdens de overtocht in de auto te blijven. In de auto hoef je geen mondkapje te dragen, bij het verlaten van de auto wel.
  • Houd ook bij het verlaten van de veerboot zoveel mogelijk 1,5 m afstand

We doen een dringend beroep op ieder zijn/haar eigen verantwoordelijkheid.

Zitplaatsen

Omdat alle zitplaatsen in het OV benut mogen worden, kunnen passagiers bepaalde afvaarten als drukker ervaren dan nu gewenst. Wij doen er alles aan om uw reis zo veilig en comfortabel mogelijk te maken. Dit doen we niet alleen door het naleven van de landelijke regels, maar ook door extra maatregelen als extra schoonmaken en plastic spatschermen tussen de zitplaatsen.

 

Om medische redenen geen mondkapje?

Spatmaskers (face shields) zijn uitsluitend toegestaan voor passagiers die aantoonbaar, om medische redenen geen mondneusmasker kunnen of mogen dragen. Zij zijn verplicht hun uitzonderingspositie aan te tonen door:

  • bewijs te laten zien waaruit blijkt dat hij / zij onder behandeling is van een arts of zorgorganisatie, bijvoorbeeld een verwijsbrief of een bewijs van een afspraak met een arts.
  • een verklaring van een begeleider of naaste waarom hij / zij geen mondkapje kan dragen;
  • een kaartje te laten zien waaruit blijkt dat hij / zij een uitzondering is;
  • zijn / haar hulpmiddel of medicijnen te tonen.

 

Zijn er behalve passagiers mét mondneusmaskers ook passagiers in de salon zonder beschermende maatregelen, dan zorgt dit voor confronterende situaties en veel onrust onder de reizigers, zo heeft de ervaring ons geleerd. Passagiers die zich niet aan de bovenstaande instructies willen houden, kunnen wij helaas niet vervoeren.

 

Reserveren met een ‘tegoed’. Veel geannuleerde reserveringen uit het voorjaar 2020 zijn destijds omgezet in een tegoed. Reizigers kunnen met dit tegoed onder vermelding van het reserveringsnummer alleen via onze Klantenservice een nieuwe reservering maken.

(!) Let op: U kunt dit tegoed niet achteraf inzetten op een nieuw gemaakte online reservering.

 

Losse personentickets veerdienst. Vanwege de gevolgen van de coronamaatregelen zijn alle losse personentickets – mits aangeschaft in 2020, ongeacht basis- of zomertarief, - het gehele kalenderjaar 2021 te gebruiken en daarmee een jaar langer geldig. Als dit bij u het geval is, dan is de einddatum van uw personenticket automatisch aangepast naar 31 december 2021.

 

Meer weten?
Lees op de website van de Rijksoverheid meer over de maatregelen in het openbaar vervoer.

Vragen en antwoorden over de avondklok leest u op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/avondklok/regels-avondklok.

Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar u blijft anoniem. Als u verder surft accepteert u onze cookies. Meer over cookies op onze website leest u hier.


Je chat met:

Geen medewerker voor chat beschikbaar op dit moment

Onze openingstijden zijn: ma. t/m za. 08.00 - 20.00 uur, zo. 09.00 - 15.00 uur

Klantenservice chat

Heb je ons nodig? Wij helpen je graag!

Waardering verstuurd Gesprek is beëindigd Uw bericht kon niet verstuurd worden, probeer de pagina opnieuw te laden.