Pagina wordt geladen

Maatregelen en adviezen als gevolg van het coronavirus

22 januari 2021

Update 22 januari 2021 – Naar aanleiding van de ingestelde avondklok vanaf 21:00 uur ingaande zaterdag 23 januari a.s. handhaven we alle eerder genomen maatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus te beperken. Het openbaar vervoer moet beschikbaar blijven voor reizigers die een noodzakelijke reis moeten maken. Dat geldt ook voor veerdiensten en daarom blijft de dienstregeling en capaciteit in stand. Voor de reizigers die tijdens de avondklok gebruik maken van een veerdienst, geldt dat het om een noodzakelijke reis moet gaan. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger om te bepalen of een reis al dan niet noodzakelijk is, en om te zorgen dat hij/zij de juiste formulieren bij zich heeft.

Wij stellen de gezondheid van onze medewerkers, passagiers en andere betrokken altijd voorop. Wij volgen hierbij telkens de richtlijnen van het RIVM en de veiligheidsregio. Wagenborg doet er alles aan om de anderhalve meter te faciliteren en daarom zijn de volgende maatregelen en adviezen van kracht:

  • Mondkapjes zijn verplicht voor reizigers vanaf 13 jaar in alle terminals, op alle terreinen en tijdens de gehele reis aan boord (ook op het buitendek). Hiermee wordt bedoeld aansluitende, niet-medische mond- en neusbescherming, Een das of sjaal volstaat niet. U zorgt zelf voor een mondkapje. Geen mondkapje = geen toegang.
  • Spatmaskers (face shields) zijn uitsluitend toegestaan voor passagiers die aantoonbaar, om medische redenen geen mondneusmasker kunnen of mogen dragen. Zij zijn verplicht hun uitzonderingspositie aan te tonen door:
    • bewijs te laten zien waaruit blijkt dat hij / zij onder behandeling is van een arts of zorgorganisatie, bijvoorbeeld een verwijsbrief of een bewijs van een afspraak met een arts.
    • een verklaring van een begeleider of naaste waarom hij / zij geen mondkapje kan dragen;
    • een kaartje te laten zien waaruit blijkt dat hij / zij een uitzondering is;
    • zijn / haar hulpmiddel of medicijnen te tonen.

Passagiers die zich niet aan de bovenstaande instructies willen houden, kunnen wij helaas niet vervoeren.

  • Om sociaal contact te beperken, verzoeken wij alle inzittenden van voertuigen tijdens de overtocht in de auto te blijven.
  • In de auto hoeft u geen mondkapje te dragen, bij het verlaten van de auto wel.
  • De buffetten aan boord van onze schepen zijn gesloten.
  • Wagenborg Plaza in de terminal van Holwerd is gesloten.
  • Wij vragen onze passagiers dringend contactloos te betalen.
  • Houd uw ticket, pas of telefoon zelf voor de scanner bij de ticketcontrole. Onze medewerkers nemen deze niet aan. Ook ander hand-tot-handcontact wordt vermeden.
  • Onze medewerkers bewaren zoveel mogelijk anderhalve meter afstand tot de gasten.
  • Onze schepen zijn voorzien voor afscheidingsfolies tussen de zitjes/tafels.
  • Blijf tijdens de overtocht zoveel mogelijk op uw plaats zitten.
  • Er vinden extra schoonmaakwerkzaamheden plaats aan boord, in de kantoren en in de terminals.
  • Eigen verantwoordelijkheid nemen. Wij verwachten van onze passagiers dat zij, voor hun eigen gezondheid en die van anderen, verantwoordelijk en respectvol omgaan met de geldende maatregelen. Volg altijd de instructies van onze medewerkers op.
  • Reserveren met een ‘tegoed’. Veel geannuleerde reserveringen uit het voorjaar zijn destijds omgezet in een tegoed. Reizigers kunnen met dit tegoed onder vermelding van het reserveringsnummer alleen via onze Klantenservice een nieuwe reservering maken. (!) Let op: U kunt dit tegoed niet achteraf inzetten op een nieuw gemaakte online reservering.
  • Losse personentickets veerdienst. Vanwege de gevolgen van de coronamaatregelen zijn alle losse personentickets – mits aangeschaft in 2020, ongeacht basis- of zomertarief, - het gehele kalenderjaar 2021 te gebruiken en daarmee een jaar langer geldig. Als dit bij u het geval is, dan is de einddatum van uw personenticket automatisch aangepast naar 31 december 2021.
  • Voor al onze medewerkers en reizigers geldt: volg de maatregelen, adviezen en de hygiëne-instructies van het RIVM op en blijf thuis bij klachten.

Meer informatie

Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar u blijft anoniem. Als u verder surft accepteert u onze cookies. Meer over cookies op onze website leest u hier.


Je chat met:

Geen medewerker voor chat beschikbaar op dit moment

Onze openingstijden zijn: ma. t/m za. 08.00 - 20.00 uur, zo. 09.00 - 15.00 uur

Klantenservice chat

Heb je ons nodig? Wij helpen je graag!

Waardering verstuurd Gesprek is beëindigd Uw bericht kon niet verstuurd worden, probeer de pagina opnieuw te laden.